Vilken byrå skall man välja, digital eller traditionell?
1. VÄLJ EN DIGITAL BYRÅ MED HÖG KOMPETENS EN BYRÅ SOM JOBBAR DIGITALT
Välj en byrå som kan erbjuda digital redovisning. För dig som kund sparar det tid och ger dig tillgång till alla underlag var du än är, men det kräver att den byrå du anlitar har ett väl utvecklat digitalt arbetssätt.
2. SE TILL ATT BYRÅN DU VÄLJER HAR EN HÖG SERVICENIVÅ
Vissa byråer har en hög automatisering och erbjuder ett väldigt lågt pris. Problemet kan vara att deras fokus ligger på automatisering, att generera rapporter och att redovisa moms. Om du utöver det vill ha hjälp med rådgivning, snabba svar på frågor som dyker upp och smarta tips bör du välja en byrå som har en högre servicenivå och jobbar proaktivt.
3. KVALIFICERAD RÅDGIVNING ÄR ETT MÅSTE
Välj en redovisningsbyrå som kan ge dig tips inom skatteplanering, pensionslösningar, bolagsstrukturer och andra saker som kommer dyka upp på vägen. Det är här du kan göra stora besparingar och hitta de bästa lösningarna för framtiden.
4. KAN BYRÅN ERBJUDA ETT FAST PRIS?
För ett litet företag känns det ofta bra att betala ett fast pris där allting ingår. Fast pris ger trygghet och du kan kontakta din rådgivare på byrån så fort det dyker upp frågor utan att det kostar extra. Se till att även årsbokslutet ingår i det fasta priset, annars kan det bli dyrt om byrån har en låg kvalitet på den löpande bokföringen.
5. BETALA INTE FÖR MYCKET FÖR DIN REDOVISNING
De största byråerna kan erbjuda spetskompetens när det gäller avancerade skattefrågor och liknande, men när det gäller löpande redovisning, bokslut, löner och andra löpande tjänster blir de ofta onödigt dyra. Betala inte för mycket, anlita ett företag som är specialiserade på din bransch och det du vill ha hjälp med.